Plánovaná výstavba Vltavské filharmonie u stanice metra C Vltavská vyjde včetně souvisejících úprav okolí na 16,53 miliardy korun bez DPH. Radní schválili také vznik nadačního fondu, který bude sloužit k získávání příspěvků na stavbu filharmonie. Do nadačního fondu vloží město 30 milionů korun, poté bude sbírat příspěvky od soukromých osob a firem. Praha také usiluje o spolufinancování projektu ze státních zdrojů. Podle harmonogramu by se s výstavbou mělo začít v roce 2027 a dokončení je plánováno o pět let později.
Projekt je rozdělen do deseti investic, které zrealizují investiční a dopravní odbor magistrátu spolu s dopravním podnikem. Kromě 11,65 miliardy na výstavbu samotné filharmonie je plánována miliarda korun na uvedení budovy do provozu. Další prostředky půjdou na úpravy komunikací, nábřeží a stanice metra. Příprava projektové dokumentace, kterou vypracovává dánské studio Bjarke Ingels Group, vyjde na přibližně miliardu korun bez DPH.
Úprava prostoru před budovou filharmonie bude stát podle odhadů 410 milionů korun bez DPH. Projekt zahrnuje přesun objektu sání vzduchu ochranného systému metra, přeložku tramvajové trati, výstavbu automobilového tunelu na nábřeží Kapitána Jaroše, nový sjezd z Hlávkova mostu a výstavbu kolektoru na nábřeží. Další investice s filharmonií nesouvisejí přímo, ale vyžadují koordinaci. Jde o přestavbu vestibulu metra Vltavská, včetně vytvoření severního výstupu, přestavbu okolních komunikací a úpravy nábřeží.
Nová filharmonie nabídne tři podzemní a šest nadzemních podlaží. K dispozici budou tři sály: hlavní koncertní s kapacitou 1 800 míst, komorní sál s kapacitou 500 míst a multifunkční sál, který pojme až 620 sedících nebo 1 200 stojících osob. Budova se stane domovem České filharmonie a Symfonického orchestru hlavního města Prahy FOK.
Zdroj: ČTK
remspace