Tendr Správy železnic (SŽ) na modernizaci úseku železnice mezi pražským Výstavištěm a Dejvicemi vyhrály společnosti Metroprojekt Praha a Moravia Consult Olomouc. Firmy podaly nejvýhodnější nabídku v hodnotě 157,5 milionu korun. Společnosti mají podle SŽ trať na úseku rozšířit na dvě koleje a elektrifikovat. Firmy práce zahájí na začátku roku 2026, trvat budou tři roky. Předpokládaná cena stavby bude téměř 7,7 miliardy korun. Vítězné firmy mají za úkol vytvořit projektovou dokumentaci pro společné povolení stavby. Vytvoření dokumentace pro stavbu spolufinancuje EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). Práce na úseku jsou součástí výstavby a modernizace trati mezi Prahou, Letištěm Václava Havla a Kladnem.
Nová železnice povede z velké části pod zemí, nadzemní bude pouze část v okolí Stromovky, odtamtud budou vlaky vjíždět do podzemního tunelu a nové podzemní stanice Praha-Dejvice (stávající nadzemní nádraží v Dejvicích se zruší). Podle SŽ umožní nová stanice pod zemí lepší přestup na stanici metra Hradčanská. Projekt také počítá se zrušením všech železničních přejezdů na úseku.
remspace/ČTK