Projekt tramvajových kolejí vedoucích z Malovanky na Strahov vytvoří pro pražský dopravní podnik (DPP) za zhruba 14,4 mil. Kč firmy Pragoprojekt a SUDOP Praha. Tramvaje by v budoucnu měly jet z Bělohorské ulice od zastávky Malovanka dále Vaníčkovou ulicí a končily by na autobusovém terminálu Stadion Strahov. Pokud město trať vybuduje, vybrané linky by na Malovance nejely dále směrem na Břevnov, ale uhnuly by na Strahov. Na trase jsou plánovány dvě nové zastávky Koleje Strahov a smyčka Stadion Strahov. Město vlastní i Strahovský stadion, u kterého by měly koleje končit. Do konce roku má mít magistrát aktualizovaný statický posudek stadionu, následně chce vedení města stanovit další postup ohledně jeho rekonstrukce.
O zahájení přípravy trati rozhodli radní v červnu roku 2019, podle tehdy schváleného dokumentu měl být projekt hotov do konce loňského roku.
DPP připravuje také další prodloužení tramvajových tratí. V září získal stavební povolení na prodloužení trati z Divoká Šárky na sídliště Dědina. Stavět by se mělo začít v příštím roce. Podnik již buduje prodloužení trati z Barrandova do Holyně, která bude posléze protažena do Slivence. Nedávno dokončil také novou smyčku na Zahradním Městě a zprovoznil prodlouženou trať z Pražského povstání na Pankrác. Plánováno je i prodloužení kolejí z Modřan na Libuše či trať z Kobylis do středočeských Zdib.
ČTK