Smlouva mezi pražským dopravním podnikem (DPP) a společností Inženýring dopravních staveb (IDS) na zajištění technického dozoru při budování nové linky metra D stále platí a stavba není zablokovaná. ČTK to sdělil mediální zástupce firmy Pavel Kočiš. Ředitel společnosti Michal Lec se zároveň ohradil proti vyjádření podniku ohledně sporu o platby za služby, které firma podniku poskytovala při přípravě stavby. Budování nové linky by mělo začít v dubnu.
Deník MF Dnes v pondělí uvedl, že stavba by mohla být ohrožena kvůli sporům o mandátní smlouvu DPP s IDS z roku 2010, podle které firma měla dostat 580 milionů korun za činnosti v souvislosti s výstavbou metra, z toho 316 milionů korun za technický dozor. Deník citoval generálního ředitele IDS Lece, podle kterého nedostala firma od podniku zaplaceno za technický dozor při inženýrsko-geologickém průzkumu. Další spor se má týkat systému plateb za samotnou stavbu.
DPP v reakci uvedl, že IDS činí potřebné úkony k zahájení stavby a nezdá se, že by firma chtěla od smlouvy sama odstoupit. To dnes potvrdil i mediální zástupce IDS. „Mohu potvrdit, že smlouva nadále platí a stavba není zablokována,“ uvedl.
Ředitel společnosti Lec se nicméně ohradil proti tvrzení šéfa DPP Petra Witowského, že podnik nemůže zaplatit firmě za služby, které nedodala. „Společnost IDS pouze nárokuje zaplacení odměny za řádně poskytnuté služby,“ uvedl. Dodal, že DPP zadal zpracování právních analýz za účelem ukončení smlouvy se společností IDS a vypsání nového tendru. „Vidím rád, že dopravní podnik zřejmě přehodnotil své tendence k ukončení smlouvy a deklaruje ochotu v jejím pokračování. Je to bezesporu ku prospěchu projektu metra D,“ sdělil.
K činnostem, které firma IDS pro DPP v souvislosti s přípravou stavby metra udělala, podle Lece existuje znalecký posudek zpracovaný ČVUT a předávací protokoly prokazující poskytnuté plnění. „Znalecký posudek ČVUT dává i odpovědi na to, proč stavební povolení trvalo takovou dobu,“ uvedl. Ohradil se také proti tvrzení, že firma dříve vyhrožovala podniku medializací sporu.
DPP minulý týden získal pravomocné stavební povolení pro stavbu prvního úseku nové linky z Pankráce na Nové Dvory s pěti stanicemi. Primátorův náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) uvedl, že stavba začne nejpozději v druhé polovině dubna. Náklady na první část stavby by měly být při započtení inflace zhruba 52,09 miliardy korun. Poté bude linka pokračovat do Depa Písnice a v budoucnu má být postaven úsek z Pankráce na náměstí Míru.
ČTK