BLG Capital dokončila prodej podílu v Galataport Istanbul a The Peninsula Istanbul skupině Dogus
BLG Capital dokončila prodej podílu v Galataport Istanbul, v multifunkčním komerčním projektu, který transformoval 1,3 kilometru istanbulského pobřeží Bosporu v Karaköy. BLG prodala svůj podíl v projektu, který má celkovou hodnotu 2,2 miliardy amerických dolarů, svému partnerovi, skupině Dogus. Díky odborným znalostem se společnosti BLG podařilo vytvořit jednu z nejpůsobivějších turistických destinací na světě a dosáhnout významných výnosů z investic na projektu certifikovaném LEED Platinum, který mimo jiné zahrnoval první podvodní terminál pro výletní lodě na světě.
Partnerství mezi BLG a Dogus vyhrálo výběrové řízení na Galataport v roce 2013 a vytvořilo průlomový multifunkční komerční a turistický projekt, jehož provoz byl zahájen v říjnu 2021. Projekt zahrnuje více než milion čtverečních stop pozemků a více než pět milionů čtverečních stop komerčních prostor, které obsahují maloobchodní zóny, kanceláře třídy A, jediný přístavní terminál pro výletní lodě v Istanbulu, hotel Peninsula Istanbul a dvě významná muzea současného umění: Istanbulské muzeum moderního umění a Muzeum malby a sochařství Univerzity Mimar Sinan. Projekt také zahrnuje skutečný technický skvost – vytvoření promenády, která se při příjezdu lodí přemění na dočasnou celní bariéru a vstup do podvodního terminálu.
Před dokončením Galataport Istanbul byl břeh Karaköy téměř dvě století uzavřen pro veřejnost. Nyní je to jedna z nejvýznamnějších promenád ve městě, která nabízí ohromující výhledy na panorama města a Bospor. Galataport očekává, že přiláká ročně více než 25 milionů návštěvníků, včetně sedmi milionů turistů ze zahraničí a přibližně 1,5 milionu pasažérů výletních lodí. Areál rovněž nabízí 230 obchodů a stravovacích zařízení s širokou nabídkou tureckých a mezinárodních značek a 43 000 m² kancelářských prostor k pronájmu.
Pro projekt bylo zachováno a renovováno několik historických budov, včetně Poštovního úřadu, nejstarší stavby na molu. Další tři budovy—Merkez Han, Karaköy Passenger Terminal a Çinili Han prošly rekonstrukcí a nyní slouží jako základy hotelu Peninsula Istanbul. Jde o teprve druhý hotel značky Peninsula v Evropě s plochou přes 460 000 čtverečních stop, zahrnující 177 pokojů, různá stravovací zařízení, venkovní bazén, lázně, posilovnu, taneční sál a prodejní plochy. Hotel byl vyhlášen jedním z nejlepších nových hotelů na světě, včetně ocenění nejlepším městským hotelem v Evropě podle ocenění World’s Best Awards magazínu Travel + Leisure za rok 2024.
Zdroj: Relevance International
remspace