Čínská automobilka BYD představila elektrická vozidla vybavená technologií ultrarychlého nabíjení, o níž společnost tvrdí, že má schopnost nabít auto zhruba za stejný čas potřebný k tomu, kdy vozidlo se spalovacím motorem navštíví čerpací stanici a doplní palivo. Během testů na svém novém sedanu Han L poskytla nová baterie a nabíjecí systém BYD podle předsedy a zakladatele Wang Chuanfu přibližně 400 kilometrů dojezdu za 5 minut nabíjení. Podle agentury Bloomberg plánuje výrobce zahájit prodej vozidel s touto technologií příští měsíc.
Nová platforma, která bude základem mnoha budoucích elektrických vozidel BYD, by mohla poskytnout další vzpruhu společnosti, která se stala rivalem Tesly Inc. o titul největšího světového prodejce elektromobilů. Dodávky Tesly do Číny v únoru ve srovnání s předchozím rokem klesly o 49 % a dosáhly pouhých 30 688 vozů – nejnižší měsíční číslo od července 2022. Rychlost nabíjení by překonala rychlosti nabíjení Superchargerů Tesla, které mají dojezd až 275 kilometrů za 15 minut nabíjení. Tesla udržuje velkou síť více než 65 000 Superchargerů po celém světě.
Komplikace nejspíš bude spočívat ve vybudování sítě rychlonabíjecích stanic s odpovídající megakapacitou – společnost BYD se zavázala k výstavbě více než 4 000 nabíjecích stanic po celé Číně na podporu nově modernizovaných elektromobilů, ale nezveřejnila konkrétní časový plán ani předpokládané náklady.
Prvními modely s ultrarychlým nabíjením budou sportovní užitkové vozy Han L a Tang L. Začínají na 270 000 yuanech (37 338 USD) a 280 000 yuanech a budou k dispozici od dubna. BYD zažil silný start do roku 2025. Společnost, která výhradně vyrábí hybridní a plně elektrické vozy, prodala minulý měsíc více než 318 000 osobních vozů, což představuje 161% nárůst oproti předchozímu roku. Je předním výrobcem automobilů v Číně, největším automobilovém trhu na světě, s podílem na trhu blížícím se 15 %.
Zdroj: Arabian Business
remspace