Pražský dopravní podnik má zakázáno uzavřít smlouvu na výstavbu další části metra linky D. Koncem minulého týdne o tom rozhodl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). V zakázce za 30 miliard ÚOHS zapochyboval, jestli jsou pravdivé životopisy stavebních manažerů, které ve výběrovém řízení předložila vítězná společnost Subterra. Předtím dopravní podnik vyloučil o dvě miliardy levnější nabídku, kterou podalo sdružení kolem firem Porr a Vinci, dopravní podnik to zdůvodnil tím, že nesplnilo podmínky tendru.
Jak však ukazuje písemné rozhodnutí ÚOHS, úřad zapochyboval, jestli Subterra ve své nabídce o zkušenostech klíčových manažerů nelhala. Mimo jiné právě z tohoto důvodu se konkurence Subterry se stížností na ÚOHS obrátila. Vyloučené sdružení Porr, Vinci a spol. se snaží dokázat, že Subterra předložila do soutěže zfalšované životopisy stavbyvedoucích. Stížnost k ÚOHS podalo ze stejného důvodu jako sdružení kolem Porr a Vinci také sdružení kolem společnosti Strabag.
Dopravní podnik v zadání zakázky požadoval po stavbyvedoucích konkrétní zkušenosti. A právě splnění téhle podmínky mohlo významně pomoci společnosti Subterra k vítězství. Subterra námitky konkurence od začátku sporu nekomentuje. Stejně tak se nevyjadřuje ani dopravní podnik. Pražská městská firma však už v říjnu zamítla stížnost Porru a Vinci proti vyhodnocení soutěže. Uvedla, že podle jejích informací jsou reference klíčových manažerů v pořádku.
Sdružení Vinci a spol. se do soutěže na úsek mezi stanicemi Olbrachtova a Nové Dvory přihlásilo s cenou 27,5 miliardy, Subterra nabídla 29,8 miliardy a Strabag 30,7 miliardy. Vedení Prahy dosud počítalo s tím, že čtyřkilometrovou trasu uvede do provozu v roce 2029. Tento termín je ale ohrožený.
Seznam Zprávy