Kancelářská Praha: nejvíce staví Penta

V současné době se v české metropoli nachází v různých fázích výstavby celkem 340 000 m2 nových kancelářských prostor s plánovaným dokončením v letech 2017 - 2019. Z toho by mělo být 151 000 m2 finalizováno a uvedeno do provozu ještě v letošním roce. Jednoznačně nejaktivnějším developerem v tomto segmentu trhu a v Praze je v současnosti česko-slovenská skupina Penta.

CPI Hotels rozšiřuje svou nabídku na Ústecku

Česká společnost CPI Hotels posílila své pozice v hotelové nabídce na severu Čech. Právě nyní převzala pod svá křídla ústecký Hotel Vladimir, přitom v severočeské metropoli už spravuje čtyřhvězdičkový Clarion Congress Hotel, který se zaměřuje převážně na obchodní klientelu. Hotel Vladimír je přitom zařazen mimo hlavní značky společnosti CPI Hotels, a to do kategorie Private Label Hotels.

Útlum hypoték + expanze úvěrů stavebních spořitelen?

Banky a stavební spořitelny v dubnu na bydlení rozpůjčovaly přes dvacet miliard korun. Na začátku tohoto měsíce však začaly platit pro zajištěné úvěry nová pravidla. Co udělají nové limity ČNB s produkcí hypoték a podaří se bankám letos překonat loňská maxima?

Radim Passer, Passerinvest Group: Jako bychom si sami sebe nevážili!

V Praze staví málo, pouhý zlomek toho, co by potřebovala a co by jí bylo hodno. Za celé to období od roku 1989 se toho postavilo opravdu málo, maličká část toho, co by si Praha a Česká republika zasloužily – říká k aktuálnímu stavu výstavby nejen v české metropoli Radim Passer, zakladatel a generální ředitel společnosti Passerinvest Group.

Vystaví ČNB průměrné domácnosti stopku na vlastní bydlení?

Průměrné sazby hypoték se v letošním dubnu podle statistik Fincentrum Hypoindexu dostaly nad hranici 2 %. Na těchto hodnotách byly naposledy v únoru 2016. Přestože sazby stabilně rostou už od ledna, nejedná se o zásadní překážku pro získání vlastního bydlení. Tím, co ale může velkému množství zájemců o hypotéky vystavit stopku, jsou opatření ČNB.

Vychází nový Trend report

Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí (ARTN) právě publikovala letošní Trend report 2017. Letošní 10. edice této publikace přináší už tradičně pohled odborníků na vývoj všech hlavních segmentů českého nemovitostního trhu, když zároveň zahrnuje exkluzivní výsledky dotazníkového šetření, jehož se zúčastnilo 71 expertů.

Glosář Petra Býma: jak na média?

Odpověď je krátká: s rozvahou. To znamená především kvalifikovaně. A to zase znamená, že stejnou pozornost jako sumě informací, s kterými chceme média oslovit, je třeba věnovat i tomu, komu je vlastně předáváme. Jinak řečeno – na celou věc se podívat také z hlediska příjemce našich informací. I to byl jeden ze závěrů diskuse na nedávné akci Stavebního fóra, která byla věnována právě problematice vztahů developmentu k médiím.

Tripla – finská „brownfieldová“ inspirace

Ve městech dnes žije více než polovina světové populace a podle predikcí se do roku 2050 tento počet zvýší až na 70 %. Demografická prognóza vývoje Prahy počítá do výše zmíněného roku s nárůstem počtu rezidentů až o 250 000. Takže nejen ve světě, ale i u nás je třeba patřičně reagovat – a protože „zelených luk“ ubývá, je na místě využít ladem ležící plochy brownfieldů. Inspirací i pro Prahu v tomto ohledu může být projekt Tripla, který vzniká v Helsinkách.

Jak zviditelnit developerský projekt?

Jak dostat náš developerský projekt k zákazníkům? Klasický marketing je málo, jsme přeci výjimeční a chceme něco víc. Kdo nám udělá megaboardy, nalepí fólie ve výškách a vyrobí informační tabule pro lidi v sousedství? Kde najít spolehlivého partnera?

Ben Maudling, Savills: Realitní byznys je výrazně postaven na lidech

Firmy stále nijak zvlášť neinvestují do svých zaměstnanců ve smyslu kvalitního školení a globálně uznávaného vzdělávání v oblasti nemovitostí. Mnozí z nich tak získávají jen velmi úzkou specializaci, aniž by rozuměli trhu v širší perspektivě - říká Ben Maudling z konzultační společnosti Savills, která nedávno vstoupila na český trh a v konkurenčním boji chce sázet právě a hlavně na vysoce kvalifikované pracovníky.

Glosář Eduarda Forejta: když se „daří“ všem aneb závod architektury

Máme za sebou krizi a i přes globální politické kotrmelce, včetně Brexitu, se nám v České republice daří tak nějak dobře. Tedy minimálně zaměstnancům. A platí to i pro kancelářský segment realitního trhu. Neobsazenost padá strmě dolů prakticky na všech trzích, čistá absorpce dosahuje zhruba 100 000 metrů čtverečných ročně, nabídka ploch ve výstavbě se oklepala po loňském, bohužel negativním, rekordu (dokončilo se toho opravdu hodně málo) a staví se opět jako v předchozích letech.

(Nejen) kuchyně v kanceláři

Ještě před pár lety většina zaměstnanců chodila na obědy do nejbližších restaurací nebo si potichu snědla podomácku udělaný sendvič u svého počítače. Doby, kdy v práci stála jedna osamělá mikrovlnka na chodbě, jsou ale už dávno pryč. „Zvýšený zájem zaměstnanců o možnost stravovat se z vlastních zdrojů jsme už zaznamenali, a to především v souvislosti se zdravým životním stylem!“ – popisuje nový „kancelářský“ trend Marcela Fialková z Central Group.

Ušetřete i tisíce korun ročně na vytápění rodinného domu

Pořídit si nebo postavit rodinný dům bývá pro spoustu lidí důležitým životním milníkem. Málokdo ale při fantazírování o tom, jak si hoví u teplého krbu a čte oblíbenou knihu, zatímco z kuchyně se line vůně pečeného kuřete, přemýšlí o všech nákladech, které jsou s takovým vysněným domovem spojeny. Mezi největší výdaje patří právě vytápění, a to ať topíte tuhými palivy, plynem nebo elektřinou.

Online marketing aneb lze prodávat byty na Facebooku?

Otázku, jak v online prostředí potenciálnímu zájemci o rezidenční nemovitost předat správným způsobem tu správnou informaci, řeší pravděpodobně všichni prodejci. Přitom praxe naší realitní kanceláře Lekvi dokazuje to, že přes různá omezení lze nástrojů online marketingu využít velmi efektivně.

Kam kráčí rezidenční Praha?

Nejspíš směrem k nájemnímu bydlení a celkově k nižší dostupnosti bydlení – tak by mohla znít odpověď na položenou otázku. Jenže na realitním trhu je budoucnost vždy trochu nejasná a nejistá. Jasné je jedno: v rezidenční Praze v současnosti probíhají poměrně dramatické změny. Důvod je zřejmý: výstavba se zadrhla! A to se odráží jak na primárním, tak na sekundárním trhu a stejně tak v oblasti nájemního bydlení.

Retail bez dramatických změn

Největší brzdou v rozvoji „retailového“ developmentu je podle managementu developerských firem především tvrdá konkurence – moderních obchodních ploch je v Česku zkrátka už dost. Nejmenší vliv na rozvoj obchodních kapacit má naopak nedostatek financí či neochota bank. Ze studie zpracované společností CEEC Research ve spolupráci se společností KPMG také vyplývá, nové prodejní plochy budou letos obsazovány především prodejci středního cenového proudu.

Developerské osobnosti v médiích

Největší mediální pozornost v developerské branži poutal během roku 2016 stejně jako v předchozích letech Evžen Korec, a to i přesto, že se jeho Ekospol přestal na jaře podílet na tvorbě společných statistik rezidenčního trhu. Čemu za své opětovné prvenství v žebříčku mediálně nejviditelnějších developerů vděčil? Má o něco více promyšlené mediální aktivity a je v nich více rozkročený než jeho konkurenti!

Logistika dnes a zítra

Zatímco v širším okolí Prahy se „logistická“ výstavba během prvního čtvrtletí soustředila spíše na projekty většího rozsahu, v rámci regionů je realizována výstavba více projektů o menší ploše do 15 000 m2. Celkem u nás bylo v prvním čtvrtletí tohoto roku dokončeno 162 400 m2 skladových a průmyslových ploch v deseti areálech. Přitom pouze 15 % z nich bylo postaveno na spekulativní bázi.

Čeká rezidenční Prahu oživení nájemního bydlení?

Pražský trh bytových novostaveb čeká postupné ochlazení v důsledku změn v pravidlech hypotečního financování, klesající nabídky nových bytů v developerských projektech a prudkého růstu jejich cen. Z analýzy realitní kanceláře LEXXUS vyplývá, že tento vývoj povede nejen ke snížení dostupnosti vlastnického bydlení, ale také k pohybům na trhu s nájemními nemovitostmi.

Česko: investiční přeborník regionu CEE

Předběžné výsledky za první čtvrtletí tohoto roku ukazují, že téměř dvě třetiny všech realitních investic v rámci regionu střední a východní Evropy (CEE) směřovaly do České republiky. Jak uvádí zpráva „CEE Real Estate Investment Compass 2017“ společnosti Colliers International a advokátní kanceláře CMS, v celoročním součtu pravděpodobně dojde k překonání rekordního přítoku investic na nemovitostní trhy CEE ve výši 12,2 mld. eur z roku 2016.

Exkluzivní partner

Hlavní partneři

Partneři