Výstavba vysokorychlostní železniční tratě: Příležitosti v rozvoji infrastruktury v České republice

Plánovaná výstavba vysokorychlostních železničních tratí (VRT) v České republice přináší obrovské investiční a rozvojové příležitosti pro stavební a projektové firmy. Cílem projektu je propojit klíčová města Prahu, Brno a Ostravu, a zároveň Českou republiku s Evropou. Propojení slibuje zrychlení dopravy, modernizaci infrastruktury a snížení ekologické zátěže. Při maximální rychlosti až 320 km/h budou VRT představovat revoluci v osobní dopravě, přibližující Českou republiku vyspělým evropským zemím.

Výstavba za hranicemi města Brna vzniká převážně proto, že lidé nemají možnost bydlet přímo v Brně

"Doba se změnila do té míry, že bychom v rámci územních plánů neměli definovat stropy, ale minima." "To, že se staví za hranicí města Brna, není tím, že by tam lidé chtěli bydlet, ale většinově proto, že nemůžou bydlet ve městě Brně." "Pokud chceme, aby ve výsledku město ekonomicky fungovalo, tak potřebujeme dobrou infrastrukturu." Tyto a další názory vyplynuly z diskuse řečníků 2. panelu nazvaném Perspektivy výstavby a její vliv na formování a identitu města na 3. ročníku konference MORAVIAN REAL ESTATE DATE 2024.

Zatímco Vídeň metro dokončuje, pražská linka D má zpoždění

Srovnávání Vídně a Prahy, ať už z hlediska rychlosti výstavby, dostupného bydlení nebo infrastruktury, většinou pro Prahu lichotivě nekončí. V rámci aktuální výstavby metra to bohužel není jinak – Vídeň pokračuje v rozšiřování své moderní dopravní infrastruktury, Praha se potýká s problémy, které vedou k odkladu výstavby klíčové části jejího metra.

Praha plánuje výstavbu terminálu vysokorychlostní tratě v Letňanech: Nová čtvrť a vylepšení dopravy

V České republice se dává do pohybu projekt první železniční tratě s rychlostí vyšší než 300 kilometrů za hodinu. Jedním z plánovaných tahů VRT (vysokorychlostní tratě) je i směr Ústí nad Labem, který by měl pokračovat do Drážďan. Na této trase jsou současně plánovány dva terminály – jeden v půli cesty, v Roudnici nad Labem, a druhý přímo v Ústí.

Modernizace Smíchovského nádraží: Nový dopravní terminál pro Prahu

Smíchovské nádraží čeká modernizace. Jeho nová podoba by měla sjednotit dopravní uzly a nabídnout rychlejší a celkově snadnější přestup mezi různými druhy dopravy – tedy lépe propojit vlaky, autobusy, MHD, metro i parkoviště P+R. Půjde-li vše podle plánu, výstavba bude dokončena v roce 2025, začít stavět by se mohlo na konci příštího roku.

Pražská doprava v bližší i vzdálenější perspektivě

V prvním čtvrtletí vzrostly tržní ceny bytů, rodinných domů a pozemků v České republice mezičtvrtletně nejvíce za posledních deset let. Je to dáno nejen zdlouhavým povolovacím procesem, tedy jedním z faktorů velkého převisu poptávky nad nabídkou, ale také nadstandardním zájmem investorů, dostupným financováním a zdražováním…

Pražská doprava v bližší i vzdálenější perspektivě

V prvním čtvrtletí vzrostly tržní ceny bytů, rodinných domů a pozemků v České republice mezičtvrtletně nejvíce za posledních deset let. Je to dáno nejen zdlouhavým povolovacím procesem, tedy jedním z faktorů velkého převisu poptávky nad nabídkou, ale také nadstandardním zájmem investorů, dostupným financováním a zdražováním.

Exkluzivní partner

Hlavní partneři

Partneři