Petr Hlaváček, Magistrát hlavního města Prahy
„V metropolitním plánu důsledně chráníme ty průmyslové plochy, které vznikly od 50., 60. let dál. Ty brownfieldy, které jsou ve městě z 18., 19. století logicky proměňujeme, ale máme je v ploše, kde ten průmysl může být, má to nějaké limity. Protože pravděpodobně nějaká výroba, která vyžaduje 50 nákladních aut, nebude moci být někde ve městě.“
„Sledujeme multifunkční město, chtěli bychom, aby administrativa a bydlení byly kamarádi, kteří se ve městě míchají… Společně s vlastníky a investory se nám daří některá území pomocí sofistikované přípravy, změn územního plánu, soutěží a podobně tohoto cíle dosáhnout. V tuto chvíli se realizuje Smíchov, do budoucna chystáme Bubny ale i další brownfieldy. Město v tuto chvíli výstavbu podporuje, podporuje kvalitní výstavbu, takovou, která má poměrně vysoké urbanistické standardy.“
„Vnímám určitý konflikt s logistikou a zároveň očekávám největší technologický průlom do budoucna. Díky kombinaci paradigmatu, že se města nemají rozlézat do krajiny, poměrně přísného zákona o ochraně zemědělské půdy a snahy společnosti o nějakou větší efektivitu, budou budovy pod velkým tlakem inovací.“
„Za klíčové v budoucím rozvoji Prahy, která má historické, regionální a územní limity, považuji kooperaci se státem a především se Správou železnic na propojení železniční sítě s veřejnou dopravou ve městě. Je to něco, co je dlouhodobě od 70. let zanedbáno a je to významným limitem v rozvoji města.“