Do zájmu médií o rezidenční development se propsalo mnoho faktorů, mezi nimi především velikost produkce a přítomnost na pražském bytovém trhu, vedle toho také mediální aktivita samotných společností. Přitom značnou publicitu firmy získávaly díky sdíleným statistikám o vývoji trhu, což platí jak pro trio Central Group, Skanska Reality a Trigema, tak pro společnost Trikaya, která média „zásobovala“ informacemi o bytovém trhu Brna. Šéfové zmíněných firem se z týchž důvodů prosadili jako medializované osobnosti oboru, když jim v tomto ohledu zdatně sekundoval Evžen Korec ze společnosti Ekospol – ten dění v oboru často komentuje autorskými materiály. Ekospol a jeho majitel také získávali mediální body díky svým širokým aktivitám na poli sponzoringu (táborská ZOO apod.).
Ve spojitosti s rezidenčním trhem a bytovou výstavbou byla tedy v roce 2021 nejčastěji medializována společnost Central Group (1 156 záznamů), která figurovala v 15 % všech příspěvků tohoto zaměření. Druhé místo obsadila Trigema (1 002) s podílem 13 %. Třetí nejvyšší počet zpráv zmínil Skansku Reality (698, tj. 9 %). První pětici developerů doplnily společnosti Ekospol (631, 8 %) a FINEP (595, 7,5 %). Poměrně velký zájem médií přitahovala také společnost Sekyra Group, což reflektovalo její velké developerské projekty, zejména Smíchov City, v druhé řadě pak Rohan City. JRD se v médiích zase profilovala svým ekologicky orientovanými aktivitami, když FINEP získával pozornost díky svým projektům nájemného bydlení.