Reklama: internet se už blíží tisku i TV

V červenci tohoto roku asociace IAB Europe publikovala zprávu AdEx Benchmark 2013, která přináší informace o výdajích do různých forem internetové inzerce v evropských zemích a mapuje jejich vývoj. Hlavní závěr? Objem internetové inzerce přesáhl v loňském roce v Evropě hodnotu 27 mld. euro a přiblížil se tak objemu reklamy v tisku (29,1 mld.) a v televizích (32,3 mld.).

Při přepočtení reklamních výdajů na obyvatele se výkony všech tří hlavních reklamních mediatypů (televize, tisk, internet) pohybovaly kolem částky 40 eur na osobu. U tiskových titulů je ovšem patrný sestupný trend zájmu inzerentů už od roku 2007, když výdaje na tento typ reklamu v přepočtu na jednoho obyvatele klesly z hodnoty téměř 70 eur v roce 2007 na pouhých 40 vloni. Snížily se tedy o 42 %. Naopak internetová reklama v těchto relacích, tedy přepočtu na obyvatel, za stejnou dobu co do hodnoty vzrostla přibližně třikrát.

Zajímavé je i srovnání celkových inzertních výdajů do jednotlivých mediatypů za rok 2013. Pro tyto účely statistika internet rozdělila podle tří hlavních kategorií, které IAB mezinárodně rozlišuje (celoplošnou displej-reklamu, reklamu ve vyhledávání, tzv. Paid-For-Search, a reklamu v katalozích a řádkové inzerci), stejně tak je tisk rozdělen na kategorie novin a časopisů. V celoevropském srovnání přitom zaujímá největší podíl reklama ve vyhledávání, do které zadavatelé investovali 13,4 mld. eur, když například na katalogové zápisy věnovali 4,6 mld. eur. Evropa: reklamní výdaje podle mediatypů (rok 2013, mld. eur)

Exkluzivní partner

Hlavní partneři

Partneři