Moderní nádraží v Pardubicích za šest miliard. Už zbývá jenom hala

Modernizace železničního nádraží v Pardubicích za více než šest miliard korun, která trvala čtyři roky, je dokončena. Nová jsou nástupiště, zabezpečovací zařízení, trakční vedení i mosty. Přibyla také nová zastávka v centru města.

Velkým přínosem pro pěší dostupnost města je nová, 290 metrů dlouhá lávka nad kolejemi, která spojuje Duklu s nádražím. Zkracuje čas při cestě na autobus či vlak a obyvatelé nově nebudou muset riskovat cestu přes koleje.

Lávka za přibližně 300 milionů korun je jen malou částí modernizace pardubického hlavního nádraží, které slavnostně otevřel premiér Petr Fiala. „Rekonstrukce pardubického uzlu je významná nejen v kontextu Česka, ale i celé Evropy, protože tudy projíždí mezinárodní vlaky. Díky stavbě se navíc podařilo také propojit dvě doposud oddělené části města,“ řekl Fiala.

Během stavby prošla kompletní rekonstrukcí všechna nástupiště a jedno přibylo. Správa železnic zrenovovala zastřešení, trakční vedení, osvětlení, orientační, informační a kamerový systém, majáky a značení pro zrakově postižené. Obnovou prošly oba podchody, které jsou nyní vybaveny výtahy a eskalátory. Rekonstrukce kolejiště zajišťuje tišší provoz vlaků, a instalace evropského zabezpečovacího zařízení ETCS umožní zvýšit jejich rychlost na 160 km/h.

Správa železnic také vybudovala za 74 milionů korun novou zastávku Pardubice centrum, kde budou končit a začínat osobní a spěšné vlaky na Hradec Králové, a v dopravních špičkách také na Chrudim. Cestující se na zastávku dostanou dvěma bezbariérovými vstupy. Tím rekonstrukce ale nekončí – Premiér Petr Fiala zahájil rekonstrukci nádražní haly a východního a západního křídla s bytovým domem. Nádraží by tak mělo být kompletně opraveno do konce roku 2026. Město slíbilo, že do té doby bude u konce lávky nový parkovací dům.

Zdroj úvodní vizualizace: Správa železnic

remspace

Exkluzivní partner

Hlavní partneři

Partneři