Dynamický, regionálně rozdílný a technologicky progresivní: tak vnímá realitní trh Marianna Aydinyan ze společnosti LEXXUS NORTON

Co čeká realitní trh v roce 2025? Jak se změny v marketingu a digitální transformaci odrazí na způsobu, jakým dnes prodáváme nemovitosti? Marianna Aydinyan působí v realitní kanceláři LEXXUS NORTON od roku 2005, v současné době na pozici Head of Business Development Projects. V rozhovoru pro remspace představila nové projekty a expanzní plány LEXXUS NORTON, své predikce na rok 2025 i klíčové faktory úspěchu LEXXUS NORTON na nemovitostním trhu.

1. Jaká jsou Vaše očekávání pro realitní trh v roce 2025? Jaké nové trendy a inovace očekáváte, že budou v následujících letech formovat trh s luxusními nemovitostmi?

Očekáváme, že realitní trh v roce 2025 bude i nadále růst, zejména v atraktivních lokalitách, jako je Praha, kde omezená nabídka a vysoká poptávka žene ceny nahoru. Pro luxusní segment zůstává klíčovým faktorem exkluzivní lokalita, obvykle v centru nebo tradičních vilových čtvrtích. Kromě lokality jsou důležité i moderní trendy, jako udržitelnost a energetická účinnost. Vzniká poptávka po ekologicky šetrných, technologicky vybavených domech, kde chytré domácí systémy zvyšují komfort a bezpečnost. Luxusní nemovitosti dnes navíc čím dál více nabízejí personalizaci interiérů, čímž podtrhují svou exkluzivitu a vycházejí vstříc náročným požadavkům klientů.

2. Po čem je v Praze aktuálně největší poptávka? A jak moc se liší od té v regionech?

V Praze je aktuálně největší poptávka po moderních bytech v atraktivních lokalitách v blízkosti občanské vybavenosti a s dobrou dopravní dostupností. Kromě toho přetrvává zájem o luxusní nemovitosti a investiční byty. V ostatních regionech je situace trochu odlišná, zde se poptávka soustředí spíše na rodinné domy a cenově dostupnější bydlení. V menších městech a na venkově je také patrný zájem o nemovitosti s většími pozemky a v blízkosti přírody, což přitahuje zájemce preferující klidnější prostředí mimo hlavní město. Pro mimopražské regiony je však také klíčová dobrá dopravní dostupnost, zejména do Prahy a dalších velkých měst. Velkou výhodou je možnost železničního spojení, které nepodléhá silničním zácpám.

3. Jakými třemi slovy byste definovala český realitní trh?

Český realitní trh lze popsat jako dynamický, regionálně rozdílný a technologicky progresivní. Dynamiku trhu ovlivňují rychlé změny v poptávce a nabídce, regionální rozdíly se odrážejí v cenách a preferencích mezi Prahou a dalšími částmi země, a technologická progresivita se projevuje rostoucím důrazem na moderní technologie a udržitelnost v oblasti nemovitostí.

4. Doba se vyvíjí a nemovitosti s ní – jak se změnila Vaše marketingová strategie v důsledku digitální transformace? Jaké technologie považujete za klíčové pro moderní marketing nemovitostí a vidíte prostor pro jejich větší zapojení?

Naše marketingová strategie se výrazně přizpůsobila digitální éře a neustálým inovacím, jak technologií, tak jednotlivých marketingových nástrojů i kanálů. Dnes je již v podstatě standardem virtuální prohlídka, záběry z dronu, interaktivní 3D vizualizace a cílené reklamní kampaně na sociálních sítích i ve vyhledávání. Klíčovými technologiemi jsou analytické nástroje pro sledování poptávky a chování klientů, využití automatizace v e-mailingu, a stejně tak například použití AI pro optimalizaci nabídek a komunikace. Vidíme obrovský potenciál také ve využití rozšířené reality (AR) a personalizovaných digitálních kampaních, které umí oslovit klienta přímo podle jeho preferencí.

Zdroj: LEXXUS NORTON: M HOUSE

5. Má LEXXUS NORTON konkrétní plány a strategie pro expanzi mimo Prahu, nebo do zahraničí? V portfoliu máte projekty ve Španělsku, Rakousku, Itálii, Dubaji… Jak hodnotíte zahraniční trhy a jak Vás přijali lokální developeři?

Ano, plánujeme rozšíření i na další regionální trhy, například do Brna a dalších větších měst, kde vidíme silný potenciál. Zároveň rozšiřujeme své mezinárodního portfolio, kde již máme úspěšné projekty v destinacích jako Španělsko, Itálie či Dubaj, kde Češi kupují nemovitosti pro rodinnou rekreaci, ale i na investici. Lokální developeři nás v těchto zemích přijímají velmi pozitivně, protože přinášíme hluboké znalosti prodeje developerských projektů, více než 30leté zkušenosti, profesionalitu a perspektivu, která posiluje jejich projekty.

6. Pro společnost LEXXUS NORTON pracujete již 19 let – co Vás u společnosti drží, jaké nabízí příležitosti k profesnímu růstu?

LEXXUS NORTON je dynamická společnost s jasnou vizí a silným týmem profesionálů, kteří tvoří stabilní základnu. Možnost podílet se na prémiových projektech a neustálý prostor pro profesní rozvoj jsou jedním z důvodů, proč jsem zde již 19 let. Společnost podporuje inovace, vzdělávání a růst, což vnímám jako klíčové pro dlouhodobou spokojenost zaměstnanců.

7. Jaké jsou klíčové faktory úspěchu LEXXUS NORTON na trhu s nemovitostmi?

Naším největším přínosem je tým profesionálů s dlouholetými zkušenostmi – mnoho našich odborníků působí ve společnosti více než 20 let. Zároveň klademe důraz na individuální přístup ke klientům, prvotřídní marketingové strategie a úzkou spolupráci s renomovanými developery. Velkou výhodou jsou naše vlastní analytické a marketingové oddělení. Developer tak od nás získá vše pod jednou střechou – od analytických dat, přes marketingové služby, po prodej. Naše týmy spolu úzce komunikují na denní bázi a efektivně umí přizpůsobit marketing potřebám prodeje, nebo aktuální prodejní strategii potřebám projektu a poptávce. A v konečném důsledku developerovi ušetřit nemalé finance.

8. Jaké nové projekty a iniciativy má LEXXUS NORTON v plánu realizovat v nadcházejících letech, abyste splnili očekávání Vašich klientů a partnerů? Jaký význam mají pro Vás a Vaši společnost dlouhodobé vztahy s klienty a partnery?

Spolupracujeme se stávajícími i novými developery na projektech, které nastavují nové standardy v oblasti luxusních nemovitostí. Dlouhodobé vztahy s klienty a partnery považujeme za klíč k úspěchu – tyto vztahy budujeme na vzájemné důvěře, respektu a kvalitní komunikaci.

Máme několik exkluzivních projektů ve fázi příprav, které reflektují aktuální trendy na trhu i potřeby klientů. Jedním z nich je náš nový projekt ve Vinoři, který kombinuje špičkový design, moderní technologie a ekologické aspekty. Projekt je zaměřen na vysokou kvalitu a komfort, a těší mě, že ho budeme moci brzy nabídnout našim klientům.

Zdroj: LEXXUS NORTON: Via Sancta Vinoř

9. Jaké zkušenosti z osobního života vám pomáhají ve Vaší práci a naopak – projevují se Vaše pracovní zkušenosti ve Vašem osobním životě?

Schopnost efektivně zvládat více úkolů najednou a maximálně využívat každou minutu jsou dovednosti, které mi pomáhají jak v práci, tak v osobním životě. Pracovní zkušenosti se odrážejí i v tom, že často radím přátelům a rodině ohledně koupě či investice do nemovitostí.

10. Jakým způsobem se připravujete na budoucí tržní výkyvy a nejistoty v sektoru prémiových nemovitostí?

Naše diverzifikované portfolio je klíčem k překonání výkyvů na trhu. Nabízíme širokou škálu nemovitostí od investičních bytů po luxusní rezidence, což nám umožňuje reagovat na měnící se poptávku.

11. Jakou roli hraje ESG ve vašich dlouhodobých obchodních strategiích a rozhodování? Jaké jsou hlavní výzvy, kterým čelíte při implementaci ESG iniciativ v sektoru nemovitostí a jak je překonáváte?

ESG (environmentální, sociální a governance faktory) hrají obecně stále důležitější roli v naší společnosti. Developeři stále častěji staví projekty, které jsou udržitelné, šetrné k životnímu prostředí a podporují komunitní rozvoj. Výzvou je samozřejmě vyšší vstupní nákladovost těchto projektů, ale tuto bariéru překonáváme díky dlouhodobému přínosu, který ESG přináší nejen našim klientům, ale i společnosti jako celku.

12. Jaký je podle Vás klíčový moment v prodeji realit? Když přijde finále, rozhodují se klienti spíše podle ceny, nebo jsou i prémiové nemovitosti srdcová záležitost?

Klíčový je celý proces přípravy prodeje – od návrhu komunikační a prodejní strategie, až po finální prezentaci. U prémiových nemovitostí hrají pocity často větší roli než ekonomické faktory. Klienti hledají nemovitosti, které je osloví svou jedinečností a naplní jejich představy o dokonalém bydlení.

Zdroj: LEXXUS NORTON: Greentown Velvary

remspace

Exkluzivní partner

Hlavní partneři

Partneři