1. Jaká jsou Vaše očekávání pro realitní trh v roce 2025? Jaké nové trendy a inovace očekáváte, že budou v následujících letech formovat trh s luxusními nemovitostmi?
Očekáváme, že realitní trh v roce 2025 bude i nadále růst, zejména v atraktivních lokalitách, jako je Praha, kde omezená nabídka a vysoká poptávka žene ceny nahoru. Pro luxusní segment zůstává klíčovým faktorem exkluzivní lokalita, obvykle v centru nebo tradičních vilových čtvrtích. Kromě lokality jsou důležité i moderní trendy, jako udržitelnost a energetická účinnost. Vzniká poptávka po ekologicky šetrných, technologicky vybavených domech, kde chytré domácí systémy zvyšují komfort a bezpečnost. Luxusní nemovitosti dnes navíc čím dál více nabízejí personalizaci interiérů, čímž podtrhují svou exkluzivitu a vycházejí vstříc náročným požadavkům klientů.
2. Po čem je v Praze aktuálně největší poptávka? A jak moc se liší od té v regionech?
V Praze je aktuálně největší poptávka po moderních bytech v atraktivních lokalitách v blízkosti občanské vybavenosti a s dobrou dopravní dostupností. Kromě toho přetrvává zájem o luxusní nemovitosti a investiční byty. V ostatních regionech je situace trochu odlišná, zde se poptávka soustředí spíše na rodinné domy a cenově dostupnější bydlení. V menších městech a na venkově je také patrný zájem o nemovitosti s většími pozemky a v blízkosti přírody, což přitahuje zájemce preferující klidnější prostředí mimo hlavní město. Pro mimopražské regiony je však také klíčová dobrá dopravní dostupnost, zejména do Prahy a dalších velkých měst. Velkou výhodou je možnost železničního spojení, které nepodléhá silničním zácpám.
3. Jakými třemi slovy byste definovala český realitní trh?
Český realitní trh lze popsat jako dynamický, regionálně rozdílný a technologicky progresivní. Dynamiku trhu ovlivňují rychlé změny v poptávce a nabídce, regionální rozdíly se odrážejí v cenách a preferencích mezi Prahou a dalšími částmi země, a technologická progresivita se projevuje rostoucím důrazem na moderní technologie a udržitelnost v oblasti nemovitostí.
4. Doba se vyvíjí a nemovitosti s ní – jak se změnila Vaše marketingová strategie v důsledku digitální transformace? Jaké technologie považujete za klíčové pro moderní marketing nemovitostí a vidíte prostor pro jejich větší zapojení?
Naše marketingová strategie se výrazně přizpůsobila digitální éře a neustálým inovacím, jak technologií, tak jednotlivých marketingových nástrojů i kanálů. Dnes je již v podstatě standardem virtuální prohlídka, záběry z dronu, interaktivní 3D vizualizace a cílené reklamní kampaně na sociálních sítích i ve vyhledávání. Klíčovými technologiemi jsou analytické nástroje pro sledování poptávky a chování klientů, využití automatizace v e-mailingu, a stejně tak například použití AI pro optimalizaci nabídek a komunikace. Vidíme obrovský potenciál také ve využití rozšířené reality (AR) a personalizovaných digitálních kampaních, které umí oslovit klienta přímo podle jeho preferencí.