Podle dat z výzkumu 44 % společností, které plánují expanze v Česku, působí v oblasti logistiky (tzv. third-party logistics), 41 % jsou výrobní společnosti a 15 % firmy z retailu. Více než polovina dotázaných společností (59 %) plánuje využít pro expanze velké jednotky s rozlohou od 10 do 40 tisíc m². O středně velké prostory mezi 5 a 10 tisíci m² má zájem 34 % firem. Tato poptávka odráží jak potřebu skladovacích kapacit, tak i efektivitu logistických procesů.
Ondřej Míček, Head of Industrial v Savills, vysvětlil: „Českou republiku si jako cílový trh pro budoucí expanzi vybralo 10 % respondentů, což je dvakrát více procent, než kolik získalo Polsko. Ze společností, které plánují expanzi v České republice, jich 35 % v naší zemi již sídlí. Dalšími nejpočetnějšími skupinami jsou společnosti ze Španělska, Nizozemska a Francie. Zájem o naši republiku je zřejmě podpořen i dobrými podmínkami pro nearshoring, které jsou zde firmám k dispozici, ať už se jedná o vysokou úroveň adaptability, nízké náklady, funkční podnikatelské prostředí, výkonnost v oblasti ESG a mimo jiné také přístup na jednotný evropský trh.“
Z hlediska celé Evropy Německo a Francie zůstávají nejoblíbenějšími destinacemi pro expanze, přičemž 26 % nájemců plánuje růst v Německu a 24 % ve Francii během příštích tří let, další dvě nejoblíbenější lokality jsou Belgie a Španělsko, těsně před Nizozemskem a Itálií. Česká republika se nachází těsně za nimi. Naopak Dánsko, Velká Británie a Maďarsko nebo Polsko nepřesáhly pětiprocentní hranici zájmu.